Nouzová volání
Při vytočení jakéhokoliv nouzového telefonního čísla (112 - Integrovaný
záchranný systém, 150 - Hasičský záchranný sbor České republiky, 155 -
Zdravotnická záchranná služba,
156 - Městská policie, 158 - Policie české republiky) se Vám do
několika sekund ozve operátor příslušné tísňové linky a zeptá se Vás co
máte za problém.
Při vytáčení tísňového telefonního čísla si rychle ujasněte co je
potřeba říci. Operátora na tísňové lince zajímá: "Co se stalo? Kde se to
stalo? Jsou nějací zranění?
Hrozí nějaké další nebezpečí? Vaše jméno a číslo Vašeho telefonu, ze
kterého voláte.
Pokud je krizová událost na nějakém odlehlém místě, např. někde na
samotě u lesa co nejpřesněji operátorovi cestu, protože operátor sedí na
krajském operačním středisku v
krajském městě a Vaši vesnici nezná. V nouzi nejvyšší, Vás mohou za
pomoci mobilního operátora i lokalizovat, ale jen s přesností na stovky
metrů v místě se slabším
pokrytím základnových mobilních stanic.
Hovor na tísňové lince vždy ukončuje operátor, nikoliv vy, tedy počkejte
až operátor zavěsí, ale zůstávejte nadále na telefonu, pro případné
zpětné zavolání z tísňové
linky, kdyby Vás posádka hasičů, záchranky, policie nemohla nalézt.